دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته بی سیم و انواع آن

دوربین مدار بسته بی سیم نوعی از دوربین های مدار بسته است که این دوربین مداربسته در قم طرفدارن بسیاری دارد. با این تفاوت که داده ها را از طریق اینترنت انتقال میدهد. در شبکه های وای فای انتقال اطلاعات به صورت بیسیم انجام میشود که این کار باعث امنیت بیشتر اطلاعات میشود و همچنین  موجب جلوگیری از تداخل در ارسال میشود.

دوربین های بی سیم نیز مانند دوربین مدار بسته معمولی کار میکند ولی تفاوت آن این است که از طریق اینترنت به لپ تاپ متصل میشود و این باعث دسترسی سریع و راحت به اطلاعات میشود.

از معایب این دوربین های مدار بسته بیسیم میتوان به محدود بودن پهنای باند آن اشاره کرد. این دوربین ها فقط میتوانند اطلاعات با حجم 150mbs را انتقال دهند.و اگر تعداد زیادی دوربین به یک شبکه وای فای متصل شوند کیفیت تصاویر پایین می آید.همچنین دوربین مدار بسته بیسیم دارای باطری میباشد که باید هر از چند گاهی شارژ شود.

انواع دوربین مدار بسته بیسیم :

دوربین های مدار بسته بیسیم به طور کلی به دو دسته دوربین مدار بسته بیسیم آنالوگ و بیسیم دیجیتال تقسیم بندی میشوند که هر کدارم برای انتقال داده ها از روش مختص خود استفاده می کنند . برای آشنایی بیشتر با روش کار این دوربین ها به صورت جداگانه روش تکنولوژی مورد  استفاده هر یک را توضیح میدهیم.

دوربین مدار بسته در قم

دوربین بیسیم آنالوگ:

دوربین بی سیم آنالوگ از طریق تبدیل سیگنال های تصاویر به سیگنال رادیویی مراحل انتقال اطلاعات را انجام می دهد. این دوربین ها برد های متفاوتی دارند که با توجه به برد آن ، خروجی فرکانس متفاوت میشود.

دوربین های بی سیم آنالوگ به نسبت قیمت پایینی دارند ولی باید گفت که در کنار این ارزانی مشکلات و محدودیت هایی نیز دارد. این دوربین ها بسیار حساس هستند یعنی به امواج مغناطیسی محیط عکس العمل نشان میدهند . و یا اگر در محیط مربوط باشند سیگنال ها افت میکند. با این مزایا و معایبی که گفته شد باید گفت که این دوربین ها در ایران طرفدار بسیاری ندارد و معمولا مردم به دنبال برند بهتر مانند دوربین مداربسته در قم هستند.

دوربین بی سیم دیجیتال:

دوربین های بی سیم دیجیتال از طریق اتصال به وای فای انتقال اطلاعات را انجام میدهند . بنابر این این روش از تکنولوژی باعث میشود حجم بسیار زیادی از اطلاعات با سرعت بهتری انتقال یابد. و بر عکس دوربین های بیسیم آنالوگ حساسیت کمی به امواج الکترومغناطیسی و عوامل محیطی دارد.

دوربین مدار بسته در قم

تعدادی از مزایای دوربین مداربسته دیجیتال به شرح زیر می باشد.

1.این دوربین را میتوان همزمان به چند دستگاه گیرنده متصل کرد

2.یکی دیگر از قابلیت های مهم این دستگاه کنترل از راه دور می باشد.مانند روشن و خاموش کردن منبع روشنایی و …

3.ویژگی دیگر این دوربین این است که میتواند با دستگاه گیرنده ارتباط دو طرفه داشته باشد یعنی ، دوربین گیرنده شود و دستگاه مثل لپ تاپ فرستنده اطلاعات شود.

4.تداخل نداشتن با نویز و شرایط محیطی مانند رطوبت

5.امکان انتقال اطلاعات با سرعت بالا و حجم زیاد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *