راهنمای نصب دوربین‌ مداربسته دام Dome در فضای داخلی Indoor

در این مقاله، نحوه نصب دوربین دام را آموزش می‌دهیم،این آموزش شامل موارد زیر می‌شود:

  • انتخاب تجهیزات نصب
  • براکت پریزی ولتاژ پایین تکی و دوتایی
  • جعبه تقسیم توکار فلزی و رینگ افزاینده‌ی عمق جعبه تقسیم
  • جعبه هشت ضلعی با نگه دارنده
  • پیچ و مهره
  • تخته و پیچ مخصوص
  • نحوه‌ی نصب بر روی سقف کاذب
  • نحوه‌ی نصب بر روی سقف کاذب با استفاده از قالب
  • نحوه‌ی نصب روی دیوار گچی
  • مهارت‌های لازم برای نصب
  • ابزار مورد نیاز

 

 

مراحل نصب دوربین‌های دام

 

نصب دوربین‌های دام چند مرحله‌ی اصلی دارد:

  • شکل و روش نصب دوربین را مشخص نمایید: به عنوان مثال، آیا دوربین سقفی است یا دیواری؟ آیا مشتری از شما می‌خواهد که دوربین‌ها را با استفاده از قالب بر روی سقف کاذب نصب نمایید؟
  • مطمئن شوید که ابزار و قطعات مورد نیاز برای نصب را دارید.
  • تجهیزات نصب را آماده کنید: مثلا، نگه‌دارنده‌ها یا براکت‌ها را نصب کنید، قالب مخصوص سقف کاذب را آماده کنید، سقف یا دیوار را سوراخ کنید.
  • ببینید که آیا دوربین به صفحه یا جعبه‌ی پشتی برای نصب نیاز دارد.
  • کابل پچ را وصل کنید، جهت و فوکوس دوربین را تنظیم کرده و حباب آن را نصب نمایید.

 

تجهیزات نصب

 

اولین گام در نصب موفق، انتخاب تجهیزات مناسب است.  چند اتصال دهنده، لنگر، جعبه، براکت و سایر تجهیزات مورد استفاده برای نصب دوربین دام را ارائه می‌هد.

 

 

 

در بسیاری از موارد، بهتر است کابل‌کشی مربوط به دوربین دام توکار باشد تا در برابر دستکاری، خرابکاری و آسیب‌های کلی از آن محافظت شود. برای ایمنی کابل درون دیوار یا درون جعبه تقسیم، براکت ایمن مخصوصی به دیوار نصب می‌شود تا جعبه تقسیم را به صورتی ایمن به سطح دیوار وصل کند.

اندازه مورد نیاز براکت به اندازه دوربین بستگی دارد. در حالی که دوربین‌های مینی دام اغلب می‌توانند بر براکتی به اندازه‌ی جعبه تقسیم  نصب شوند، دام بزرگ  اغلب به براکتی با اندازه‌ی دو برابر یا براکت دوگانه نیاز دارد. تصویر زیر، هر دو براکت پریزی ولتاژ پایین تکی و دوتایی را نشان می‌دهد.

 

 

جعبه‌های متصل به براکت به طور معمول از جنس فلز هستند و انواع استاندارد آن در کار الکتریکی استفاده می‌شود، اما بعضی اوقات نیز از جنس پلاستیک مخصوص دوربین هستند که Back Box نامیده می‌شوند. جعبه‌ها به طور معمول مربع یا هشت ضلعی هستند و مجهز به سوراخ‌هایی با الگوهای استاندارد برای دوربین‌ها و براکت‌ها می‌باشند.

 

در تصویر زیر، یک جعبه تقسیم توکار فلزی استاندارد ، و در کنار آن رینگ هشت ضلعی که برای افزایش عمق جعبه تقسیم و ضخیم نمودن آن استفاده می‌شود را می‌بینید، اغلب با دوربین‌هایی که دارای سیم‌های طولانی و سیم‌های مخصوص(Service Pigtails) هستند به‌کار گرفته می‌شوند.

 

 

نصب دوربین دام به دیوار گچی با استفاده از پیچ و مهره راهکاری کم هزینه با قدرت نگه داری بالا است، اما استفاده از آنها در ورقه‌های سقف کاذب و یا ورقه‌های نازک گچی، ممکن است باعث شکستن بخش‌هایی از آنها شود، چرا که دوربین‌ سنگین و بزرگ است.

 

 

یکی دیگر از راهکارهای معمول برای نصب دوربین دام در سقف کاذب، پیچ کردن تجهیزات به چوب است. به این صورت که دوربین به چارچوب‌های پشت سقف کاذب که نسبت به ورقه‌های سقف کاذب نگه‌دارنده‌ی محکم‌تری است پیچ می‌شود.

 

 

نصب بر روی سقف کاذب

 

استفاده از پیچ و مهره، انتخابی رایج در نصب دوربین‌های دام کوچک و متوسط ​​می‌باشد که به طور مستقیم بر روی سقف کاذب قرار گرفته‌اند. فقط دوربین‌های مینی دام و دوربین‌های لامپی قابل نصب بر روی ورقه‌های سقف کاذب هستند، چرا که دوربین‌های دام بزرگ و سنگین هستند که می‌تواند باعث شکستن ورقه‌ها شود.

 

 

جعبه تقسیم توکار متصل به میله اغلب برای نصب دوربین دام بر روی چارچوب مشبک سقف استفاده می‌شود. در اغلب موارد، جعبه نقطه امنی را در سطح اتصال دوربین دام ایجاد می‌کند، در حالی که میله‌ که به چارچوب سقف گیر است این امکان را فراهم می‌سازد که جعبه به صورتی شناور در وسط ورقه‌ی سقف کاذب قرار بگیرد.

 

برای بعضی از نقاط، روش‌های دیگر امکان‌پذیر نیست، برای مثال، امکان نصب با استفاده از جعبه یا براکت توکار وجود ندارد. در این مورد، دوربین‌های دام می‌توانند به اهرم نگه‌دارنده‌ی چوبی سبک که در پشت ورقه‌های سقف قرار می‌گیرد پیچ شوند. استفاده از این نگه‌دارنده‌ی چوبی روشی کم هزینه است.

 

 

نصب دوربین‌ها در ورقه‌های سقف با استفاده از اهرم نگه‌دارنده‌ی چوبی برای پروژه‌های کوچک، مخصوصا در مواردی که استفاده از جعبه‌ متصل به میله‌ی فلزی پرهزینه‌تر است، معمول می‌باشد.

 

نصب بر روی سقف کاذب با استفاده از قالب

 

علاوه بر نصب روی سطح سقف کاذب، بسیاری از دوربین‌ها نیز به صورت اختیاری دارای قالب مخصوص نصب بر روی سقف کاذب هستند که موجب نصب سریع، آسان و تمیز آنها می‌شود. ویدئوی زیر، نصب دوربین  Avigilon با قالب مخصوص نصب بر روی سقف کاذب را نشان می‌دهد.

 

 

نصب بر روی دیوار گچی

 

برای دوربین‌های دام کوچکتر، ممکن است از نگه‌دارنده‌های مخصوص دیوار استفاده شود. در زیر نحوه‌ی نصب این دوربین‌ها را با استفاده از نگه‌دارنده‌های دیواری مخصوص نشان می‌دهد.

 

براکت‌های پریزی ولتاژ پایین، گزینه‌ی دیگری برای نصب بر روی دیوار گچی می‌باشد. در حالی که آنها یک سطح نصب محکم را فراهم می‌کنند، به سوراخی به اندازه‌ی  ~۲٫۲۵″ x ~3.5″ در دیوار گچی نیز نیاز دارد.

 

 

ابزار مورد نیاز نصب

ابزار و تجهیزات نصب دوربین‌های دام شامل این لیست اولیه می‌باشد:

  • مجموعه پیچ گوشتی
  • اره مخصوص
  • دریل
  • متعلقات گردبر
  • متر
  • نردبان / بالابر
  • عینک ایمنی و گوشی صداگیر

اکثر پروژه‌های نصب فقط به این ابزارها نیاز دارند، اما به کارگیری انواع خاصی از اتصال دهنده‌ها یا دوربین‌ها ممکن است مستلزم استفاده از ابزارهای خاص دیگری نیز باشد. همچنین ممکن است بعد از اتمام کار، به وسایلی نظیر جاروبرقی برای نظافت نیاز شود، همینطور تجهیزات ایمنی / تجهیزات PPE  مورد نیاز بر اساس قوانین ایمنی محلی یا نوع ساختمان نیز متفاوت خواهد بود.

 

مهارت‌های مورد نیاز نصاب

محدوده کار برای نصب دوربین دام معمولی در فضای داخلی دام نسبتا محدود و ابتدایی است، که تنها به برخی از  مهارت‌های اولیه نیاز دارد:

  1. استفاده از متر
  2. استفاده از دریل
  3. استفاده از پیچ گوشتی
  4. مهات‌های ابتدایی نصب و تنظیم دوربین
  5. استفاده از نردبان
  6. استفاده از بالابر
  7. نظافت محیط

با این حال، مانند بسیاری از مهارت‌های صنایع دستی، درجه مهارت و کیفیت کار به میزان قابل توجهی به چگونگی استفاده از این مهارت‌های اساسی بستگی دارد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *