چرا به دوربین مداربسته نیازمندیم؟

در مطلب گذشته در خصوص دوربین مداربسته وای فای چگونه است؟ صحبت شد حالا به مطلب چرا به دوربین مداربسته نیازمندیم می پردازیم ….

امنیت عمومی

.با نصب دوربین، می‌توان هرگونه رفتار مشکوکی را به‌راحتی نیز تحت نظر گرفت و سریعاً این افراد شناسایی‌شده و قبل از انجام هر اقدامی نیز جلوی آن گرفته می‌شود.

Image result for ‫امنیت عمومی با دوربین مداربسته‬‎

دادن احساس امنیت به افراد

قرار دادن دوربین مداربسته باعث ایجاد احساس امنیت در افراد مخصوصاً خانم‌ها می‌شود. وقتی مردم دوربین‌های مداربسته‌ای را که بیشتر توسط ارگان‌های امنیتی قرار داده‌شده است را مشاهده کنند، درمیابند که تمامی فعالیت‌های مشکوک تحت کنترل است و اگر اتفاقی برای آن‌ها بیفتاد، سریعاً نیروهای حراست متوجه می‌شود یا اینکه فعالیت متخلفانضبط‌ شده و خیلی راحت‌تر می‌توانند بعداً پیگیر شکایت خود شوند. البته تأکید می‌کنیم دوربین‌ها به‌هیچ‌وجه دزدگیر نیستند، بلکه به‌منظور کنترل تردد افراد و هرگونه عملیات مشکوک استفاده می‌شود.

Image result for ‫دادن احساس امنیت به افراد با دوربین مداربسته‬‎

جلوگیری از هرگونه اقدامات

همان‌طور که در بالا بیان کردیم، یکی از دلایل نصب دوربین جلوگیری از هرگونه اقدام‌های خرابکارانه است ولی تمامی فعالیت‌ها به‌منظور آسیب رساندن به افراد و خدشه‌دار کردن امنیت عمومی نیست و این نوع نظارت از این جهت انجام می شود که در صورت لزوم به نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی برای حضور در محل اطلاع‌رسانی شود.

Image result for ‫جلوگیری از هرگونه اقدامات با دوربین مداربسته‬‎

داشتن مدرک از جرم

قتل، سرقت، زورگیری، دعوا و غیره از مواردی هستند که در سطح شهرهای بزرگ بارها اتفاق می‌افتد. برای اثبات این جرم‌ها یا پیدا کردن مجرم مخصوصاً در موارد قتل، می‌توان از دوربین‌های مداربسته که در سطح شهر نصب‌شده است، استفاده کرد.

Image result for ‫جرم‬‎

مقرون به صرفه بودن نصب دوربین مداربسته

این روزها سیستم‌های امنیتی دوربین‌های مدار بسته به دلایل پیشرفت‌های تکنولوژی ارزان و به صرفه‌تر شده است. از این به بعد دیگر نیاز نیست برای تامین امنیت و نظارت بر نواحی مختلف نگهبانان متعددی را استخدام کرد. چون قسمتی از درآمد صرف گرفتن نگهبان می‌شود به همین منظور با نصب چند دوربین در همه‌ی قسمت‌های مختلف می‌توان با خیالی آسوده محیط را مدیریت کرد؛ بدون داشتن هیچ نگهبانی، همین طور فقط یکبار نیاز به نصب، راه اندازی و هزینه می باشد.

Image result for ‫مقرون به صرفه بودن نصب دوربین مداربسته‬‎

 

برای محافظت از دفترتان در برابر مزاحمان

براساس برخی آمارها،دفاتر و مغازه هایی بدون دوربین مداربسته تا ۲٫۷ برابر بیشتر در خطر مورد حمله سارقان قرار گرفته اند.حتی اگر شما از پرسنل امنیتی برای محافظت از سازمان خود استفاده می کنید،باز هم نیاز به نصب دوربین مداربسته دارید تا از عدم ورود سارقان به ساختمانتان از طریق دیوارهای بدون حفاظ یا راه های دیگر، اطمینان پیدا کنید.

Image result for ‫برای محافظت از دفترتان در برابر مزاحمان‬‎

برای محافظت از دفترتان در برابر آتش سوزی

آتش سوزی ها معمولا از یک شعله کوچک و یا جرقه در سیم های برق شروع می شوند.جرقه برق می تواند از هر گوشه دفتر یا انبارشروع شود. یک نگهبان می تواند تمام دوربین های مداربسته را نظارت کرده و در صورت هرگونه آتش سوزی،اقدامات لازم از جمله به صدا درآوردن زنگ خطر را انجام دهد.بنابراین نصب و راه اندازی دوربین مداربسته می تواند از هرگونه آتش سوزی جلوگیری نماید.

Image result for ‫برای محافظت از دفترتان در برابر آتش سوزی‬‎

حفاظت از فایل های مهم و اسناد و قطعات

هر دفتری دارای یکسری اسناد و مدارک مهم و محرمانه می باشد.برخی مغازه ها نیز دارای قطعات گران قیمتی مانند قطعات یدکی ماشین یا مواد شیمیایی و… می باشند.برای محافظت از این اشیاء با ارزش،شما نیاز به یک سیستم نظارتی دارید و این موضوع تنها با نصب دوربین مداربسته یافتنی می باشد.حتی در صورت نصب دوربین مدابسته باز هم ممکن است از وقوع سرقت جلوگیری نشود اما ممکن است بتوانید بوسیله فیلم ها،سارقان را شناسایی و دستگیر نمایید.

Image result for ‫حفاظت از فایل های مهم و اسناد و قطعات‬‎

افزايش بهره وري

بهره وري نيروي كار بزرگترين دغدغه اي است كه امروزه تجارت و صنعت با آن مواجه می باشد. سيستم هاي نظارت تصويري كمك مي كنند تا حتي در هنگامي كه مدیرت حضور ندارد افراد بهترين رفتار كاري را از خود نشان دهند و همچنين به مديران اين امكان را مي دهد تا عادات و رفتار هاي كاري را بصورت دوره اي و در زمانهاي معين مشاهده و بررسينمایند.

Image result for ‫افزايش بهره وري‬‎

رساندن کمک های پزشکی در شرایط اضطراری

در دفاتر سراسر جهان،شرایط اضطراری پزشکی ممکن است بوجود آید.هر کسی در محل کار ممکن است ناگهان بیمار شود،یا مورد حمله آسم قرار گیرد یا حتی دچار سکته مغزی گردد.در چنین مواقعی،دوربین های مداربسته می تواند ناجی باشد.با نظارت بر کل دفتر توسط این دوربین ها،بلافاصله می توان از هر گونه مشکلی آگاه شد.سپس می توانیدبلافاصله اورژانس را خبر سازید.

 

شناسايي بهتر مشتريان

بسياري از مشاغل كوچك از سيستم نظارت تصويري خود بمنظور مطالعه عادات مشتري هايشان، بهينه سازي مسير هاي تردد در فروشگاه، تغيير مكان مناسب محصولات و اطمينان از عادات مثبت مشتري استفاده مي كنند.

 

برای نظارت بر مناطق کم تردد

در محل های کار،ممکن است مکان هایی وجود داشته باشدکه کارکنان زیادی به آنجا تردد نمی کنند.این اتاق ها اغلب قفل می باشند و هیچ نگهبانی و نظارتی از آنها صورت نمی گیرد.ممکن است برخی کارکنان در بین ساعات کاری از این اتاق ها برای استراحت خود استفاده نمایند و این در حالی است که ممکن است شما هرگز متوجه غیبت این کارمندان نشوید.در این گونه موارد دوربین های امنیتی بسیار مفید بوده و شما را از چنین وقایع ناگواری آگاه می کنند.

Image result for ‫برای نظارت بر مناطق کم تردد‬‎

ترساندن مجرمين

يكي از مهمترين مزاياي دوربین مدار بسته ترساندن مجرمين از انجام جرم است. دوربین مدار بسته هايي كه در محل هاي مناسب نصب شده باشند، مجرم احتمالي را بر آن مي دارد تا از انجام جرم دست بردارد و محل ديگري كه دارای ضريب امنيتي پايين تري است را براي انجام جرم انتخاب کند.

Image result for ‫ترساندن مجرمين‬‎

مدیریت انرژی و هزینه

مدیریت برق یکی از مهمترین مسائل در زمان کار کردن در یک دفتر می باشد.کارکنان زیادی هستند که تمایل به ترک اتاق بدون خاموش کردن چراغ دارند یا حتی فن یا کامپیوتر خود را نیز خاموش نمی کنند.بررسی همه وسایل برقی در هر گوشه و کنار اتاق ها و چک کردن انها قطعا کار راحتی نخواهد بود.در این گونه موارد،دوربین های مداربسته بسیار مفید خواهند بود.به این وسیله می توانید تا حد زیادی در مصرف برق صرفه جویی نمایید و هزینه ها را کاهش دهید.

Image result for ‫مدیریت انرژی و هزینه‬‎

ایجاد انگیزه برای کارکنان

داشتن سامانه مدار بسته در محل کار می تواند سبب ایجاد انگیزه برای کارکنان شده و آنها با اطلاع از اینکه کلیه فعالیت هایشان زیر نظر است، سعی می کنند تا بهتر رفتار کنند و در جهت ارتقای شغلی و رفتاری خویش تلاش بیشتری را به کار بگیرند.

Image result for ‫ایجاد انگیزه برای کارکنان‬‎

ایجاد احساس امنیت

نصب و راه اندازی یک سیستم دوربین مداربسته می تواند احساس امنیت را در کارکنان افزایش دهد.برخورداری از ایمنی یک نیاز اصلی می باشد و با نصب دوربین مداربسته امنیت کارمندانتان را تامین می کنید.

Image result for ‫ایجاد احساس امنیت‬‎

كاهش مسئوليت و بدهي

بسياري از مجرمين به دنبال كسب سود از طريق ايجاد ادعاهاي دروغين عليه شركت مي باشند. بدون داشتن شواهد براي دفاع از خود اين شركت ها ممكن است گاها محكوم به پرداخت هزينه هاي گزافي شوند. دوربین مدار بسته راهي موثر براي جلوگيري از اين موارد بوده و عليه چنين ادعاهايي مفيد خواهد بود.

Image result for ‫كاهش مسئوليت و بدهي‬‎

آرامش خاطر

مديران مشاغل به دنبال آرامش خاطري هستند كه در نتيجه محافظت از دارايي هايشان و تأمين محيط امن و مطمئن براي كاركنانشان به دست مي آيد. و اينكه در هنگام وقوع حوادث احتمالي قادر باشند تا افراد متخلف را شناسایی كنند.

Image result for ‫آرامش خاطر‬‎

کمک به کشف حقایق

زمانی که در محل کار اتفاقی رخ داده است که افرادی به عنوان مجرم شناخته شده اند، برای کشف حقایق بیشتر، می توان از عکس ها و فیلم های دوربین مدار بسته استفاده کرد و مجرم یا مجرمان حقیقی را شناسایی کرد.

Image result for ‫کمک به کشف حقایق‬‎

اطمینان بیشتر مشتری

وقتی مشتریان به دفتر کاری وارد می شوند که در آنجا دوربین های مدار بسته وجود دارد، احساس امنیت بیشتری داشته و با اطمینان و اعتماد بالایی در آن محل اقدام به انجام کارهای خود یا خرید می پردازند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *