دوربین مداربسته HDCVI چیست؟

در مطلب گذشته در خصوص حسگر تصویر دوربین مداربسته image sensor چگونه است؟ صحبت شد حالا به مطلب دوربین مداربسته HDCVI می پردازیم ….

تکنولوژی دوربین مدار بسته HDcvi مخفف اصطلاح High Definition Composite  Video Interface دست آوردی آنالوگ و با کیفیت بالا برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته است. تکنولوژی HD cvi در راستای افزایش کیفیت خروجیتصویر در دوربین های آنالوگ همانند تکنولوژیهای IP، AHD، HDtvi و HDSDI بوجود آمد.

Image result for ‫دوربین مداربسته HDCVI‬‎

دوربین های مداربسته آنالوگ قدیمی کیفیت تصویر پایین و محدودی داشتند که این موضوع به دلیل انتقال تصاویر با استاندارد های قدیمی تلویزیونی(PAL/NTSC) به وجود می آمد. برای رفع این مساله متخصصان دست بهکار طراحی استانداردهای جدید برای انتقال تصاویر در سیستم آنالوگ زدندو این موضوع باعث تولید دوربین های مداربسته با تکنولوژی HD-cvi شد.

Image result for ‫دوربین مداربسته HDCVI‬‎

تکنولوژی HDCVI امکان ارتقا سیستم آنالوگ سنتی به سیستمHDCVI بدون نیاز به تغییر در بستر سیستم و  عدم وجود تاخیر در تصاویر دریافتی و انتقال تصویر از طریق کابل کواکسیال تامسافت ۵۰۰متر فراهم می سازد

Image result for ‫دوربین مداربسته HDCVI داهوا‬‎

ابداع کننده اصلی تکنولوژی HD-CVI شرکت Dahua Technology بوده. از آنجایی که دوربین های آنالوگ قدیمی محدودیت کیفیت تصویردارند (در بیشترین حالت ۰٫۶ مگا پیکسل) استفاده از آنها را در کاربری های حساس بسیار محدود است و از دوربین های تحت شبکه برای این کاربری های دقیق استفاده می شد . این موضوع شرکت های داهوآ را به فکر انداخت تا با ارتقا دوربین های آنالوگ امکان افزایش کیفیت آنها را فراهم کنند. این موضوع منجر به تولید تکنولوژی های تصویری آنالوگ جدید شد.

Image result for ‫دوربین مداربسته HDCVI داهوا‬‎

دوربین های HD-cvi در انواع  HD 720P و کیفیت تصویر ۱ و ۱٫۳ مگاپیکسل , Full HD 1080p و کیفیت ۲  و ۴ مگاپیکسل طراحی و تولید می شود..

جهت ذخیره و مدیریت تصاویر دوربین های HD cvi به یک دستگاه رکوردرHDcvi Recorder نیاز است. دستگاه های ضبط HD cvi در انواع HD 720p , HD 1080n و Full HD 1080p و ۴تولید شده.با طراحی و تولید دستگاه های رکوردر چند وجهی (XVR) با قابلیت پشتیبانی از دوربین های HDcvi و HDtvi و AHD , محدودیت انتخاب دستگاه جهت ضبط دوربین های HDcvi را کمرنگ شده.

Image result for ‫دوربین مداربسته HDCVI داهوا‬‎

تکنولوژی HDCVI یک تکنولوژی انحصار است و انحصار تولید محصولات با این تکنولوژی نیز در اختیار شرکت داهوآ Dahua Technology است.

Image result for ‫دوربین مداربسته HDCVI داهوا‬‎

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *